
Krajowy System Doręczeń Elektronicznych
Księgowość - blog / 30.04.2025
W związku z wprowadzeniem nowego systemu e-doręczeń, pragniemy poinformować Państwa o kilku istotnych kwestiach dotyczących wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej.
Co to jest?
Jest to elektroniczny system doręczeń rejestrowanych, który umożliwia wysyłanie i odbieranie korespondencji elektronicznej z taką samą mocą prawną jak list polecony z awizem odbioru. System ten ma zastąpić tradycyjną korespondencję papierową oraz ePUAP.
Terminy obowiązkowego stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych:
- podmioty rejestrujące się do KRS od 01.01.2025 – od 01.01.2025 r.
- podmioty zarejestrowane w KRS przed 01.01.2025 – od 01.04.2025 r.
- przedsiębiorcy składający wniosek o wpis do CEIDG – od 01.01.2025 r.
- przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG do 31.12.2024 – od 01.10.2026 r
- przedstawicieli niektórych zawodów zaufania publicznego – od 01.01.2025 r.,
- jednostek administracji publicznej – od 01.01.2025 r.
Jak założyć adres i skrzynkę e-doręczeń?
Można je założyć za pomocą strony Biznes.gov.pl dla firm lub gov.pl dla zawodów zaufania publicznego.
Jak zarządzać skrzynką e-doręczeń?
Można wyznaczyć administratora skrzynki, zaktualizować dane firmy w BAE oraz usunąć adres
e-doręczeń.
Ważne informacje
- Adres e-doręczeń jest przypisany do konkretnej osoby w firmie.
- Korespondencja elektroniczna wysyłana za pomocą e-doręczeń jest bezpieczna i poufna.
- Odbiorca korespondencji elektronicznej otrzyma powiadomienie o jej nadejściu.
- Korespondencja elektroniczna przechowywana jest w systemie e-doręczeń przez 5 lat.
Powiązane wpisy

Nowe zasady naliczania składki zdrowotnej 2026
04.30.2025