Blog

Krajowy System Doręczeń Elektronicznych

Księgowość - blog   /  30.04.2025

W związku z wprowadzeniem nowego systemu e-doręczeń, pragniemy poinformować Państwa o kilku istotnych kwestiach dotyczących wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej.

Co to jest?

Jest to elektroniczny system doręczeń rejestrowanych, który umożliwia wysyłanie i odbieranie korespondencji elektronicznej z taką samą mocą prawną jak list polecony z awizem odbioru. System ten ma zastąpić tradycyjną korespondencję papierową oraz ePUAP.

Terminy obowiązkowego stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych:

  • podmioty rejestrujące się do KRS od 01.01.2025 – od 01.01.2025 r.
  • podmioty zarejestrowane w KRS przed 01.01.2025 – od 01.04.2025 r.
  • przedsiębiorcy składający wniosek o wpis do CEIDG – od 01.01.2025 r.
  • przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG do 31.12.2024 – od 01.10.2026 r
  • przedstawicieli niektórych zawodów zaufania publicznego – od 01.01.2025 r.,
  • jednostek administracji publicznej – od 01.01.2025 r.

Jak założyć adres i skrzynkę e-doręczeń?

Można je założyć za pomocą strony Biznes.gov.pl dla firm lub gov.pl dla zawodów zaufania publicznego.

Jak zarządzać skrzynką e-doręczeń?

Można wyznaczyć administratora skrzynki, zaktualizować dane firmy w BAE oraz usunąć adres
e-doręczeń.

Ważne informacje

  • Adres e-doręczeń jest przypisany do konkretnej osoby w firmie.
  • Korespondencja elektroniczna wysyłana za pomocą e-doręczeń jest bezpieczna i poufna.
  • Odbiorca korespondencji elektronicznej otrzyma powiadomienie o jej nadejściu.
  • Korespondencja elektroniczna przechowywana jest w systemie e-doręczeń przez 5 lat.

 

Podziel się

Powiązane wpisy

Wykup samochodu z leasingu na osobę prywatną

04.30.2025

Wykup samochodu z leasingu na osobę prywatną
Nowe zasady naliczania składki zdrowotnej 2026

04.30.2025

Nowe zasady naliczania składki zdrowotnej 2026